Flora Yin-Wong
Flora Ying-Wong– urodzona w Londynie chińsko-malezyjska artystka i pisarka. Interesuje ją dysonans, przetwarzanie dźwięków oraz łączenie pozornie odległych od siebie brzmień, np. field recordingu ze współczesnymi gatunkami muzyki klubowej. W jej wielowarstwowych, gęstych kompozycjach słychać zsamplowane melodie (grane na dalekowschodnich instrumentach takich jak chińskie cymbały yagqin, indonezyjskie gongi oraz japońskie dzwonki tsurigane), syntezator granularny oraz inną elektronikę. Twórczość Ying-Wong ma na wskroś egzystencjalny wymiar, tematy poruszane przez artystkę to śmierć, bycie pomiędzy i odrodzenie. Utwór „Lugere”, na którym słychać echa piosenki „Siboney” Connie Francis znalazł się na słynnej, ambientowej kompilacji „Mono no aware”. Na koncie ma albumy „Holy Pam” i podwójne wydawnictwo (album i książka) zatytułowane „Liturgy”, które ukazało się w 2021 roku nakładem wydawnictw PAN i Primary Information. Podczas tegorocznego Unsoundu artystka zaprezentuje „Blinding Utterance”, pracę, która zaciera granicę pomiędzy lekturą i koncertem. Jej tematem są tradycyjne, japońskie maski używane w teatrze Noh (a dokładnie maska Deigan – kobiety zmieniającej się w demona).