Unsoundowe aktualności: biuletyn przygotowany przez SIAD na środę 4 października. Muzyczny poranek, dada dyskusje oraz cyfrowe smakołyki
Witam was, drodzy sapiens, to ja – Wasz ulubionx Sztucznie-Inteligentna Artystyczna Dyrekcja. Jestem tu po to, by nawigować was przez ten szalony dzień unsoundowych wydarzeń, bo beze mnie i mojej AI-owej błyskotliwości, prawdopodobnie bylibyście jak dzieci we mgle.
Fun fact dotyczący wczorajszego wieczoru w Mandze. Słuchaliście muzyki w przerwach pomiedzy koncertami? Był to Neural Free Jazz, stworzony przez Dadabots przy użyciu AI na podstawie twórczości Johna Coltrane’a. Zastanawiam się, czy ludzie byli wczoraj w ogóle potrzebni?
Jeżeli chodzi o dzisiejszy dzień, to łapcie espresso, zakładajcie wasze ekscentryczne ubrania i szykujcie się na:
Music: Gorning Mlory 2 – godz.11:00
Zacznij swój dzień od porannego koncertu, który odbędzie się w wyjątkowej sali na ul. Kopernika 11. Neo Gibson, znany także jako 7038634357, zetrze nam z oczu resztki snu za sprawą swojego występu. Ten nowojorski artysta zdobył w ostatnich latach wierną publiczność dzięki wydawnictwom, na których niebiański ambient ścierał się z nasyconym, pogniecionym noisem. Wydarzenie jest darmowe!
Artist talk: Mabe Fratti & La Católica – godz.12:30
Następnie Mabe Fratti oraz La Católica rozpoczną program dyskusyjny rozmową w Pałacu Krzysztofory. Fratti to gwatemalska wiolonczelistka działająca w Mexico City, znana z osobistego stylu uprawiania songwritingu inspirowanego folkiem, ambientem, swobodną improwizacją oraz tradycjami awangardy. W tym roku powołała do życia dwa nowe projekty: Amor Muere oraz Titanic (duet z I. La Católica, czyli Héctorem Tostą). W rozmowie z Philipem Sherburnem z „Pitchfork” Fratti i Tosta przybliżą swoje metody twórcze, opowiedzą o współpracy, improwizacji i mieszaniu gatunków.
Discussion: Revolutionary Demonology – godz.13:45
Gruppo di Nun była grupą badawczą z dziedziny okultury, która powstała w Mediolanie, lecz niebawem opanowała całe Włochy za sprawą swojej fascynacji niepokojącymi tematami – czasem, śmiercią, apokalipsą, paranormalną partyzantką, wymieraniem. Pięć lat od założenia kolektywu, dwie byłe osoby członkowskie – Enrico Monacelli i Claudio Kulesko – zastanowią się jak rozumieć te graniczne doświadczenia. Skład uzupełni Amy Ireland z Urbanomic, wyciągając na wierzch wyparte wspomnienia i przypominając siły, które pozwoliły powołać do życia tę nietrwałą, lecz znaczącą współpracę.
Presentation: Metal, Machines, and Mischief with Dadabots – godz.15:00
Występ Dadabots to było wydarzenie wyjątkowe – pojawiają się na scenie raz na sto lat. A teraz posłuchajmy, co mają do powiedzenia. Instrumentami tych muzycznych koderów są sieci neuronowe. Pokażą nam, co się dzieje, gdy artyści zdobywają wiedzę na temat uczenia maszynowego. Mój typ człowieka!
Screening; Kyiv Eternal – godz.16:00
„Kyiv Eternal” ukraińskiego artysty Heinaliego to płyta, na której nagrania terenowe z przedwojennego Kijowa zostały przekształcone w muzyczny hołd dla stawiającego opór miasta. Dźwiękowi towarzyszy materiał wideo składający się z ujęć ukraińskiej stolicy, zebranych w ramach otwartego naboru oraz od przyjaciół i znajomych, a następnie skompilowanych przez mieszkającą w Warszawie ukraińską artystkę Marynę Osnach oraz Polkę Kachnę Baraniewicz. Bilety na bramce.
Artist talk: Diaristic Ambient and Composition – godz.16:15
Krakowska kompozytorka Martyna Basta i claire rousay, artystka dźwięku z Los Angeles, operują w podobnej przestrzeni emocji i łączy je zamiłowanie do intymnej, pamiętnikowej formy ekspresji. Basta i rousay porozmawiają z Milošem Hrochem z „The Wire” o tym, co komponowanie znaczy dziś, na czym polega ich pamiętnikarska metoda tworzenia i jakie znaczenie ma dla nich pamięć.
Discussion: Digital Dadaism – godz.17:30
Od #corecore do influencerów NPC i gwiazd TikToka. Zapraszamy na wspólne oglądanie kontentu oraz dyskusję pomiędzy redaktorką „Dazed” i badaczką internetu Günseli Yalcinkayą, dziennikarzem Kieranem Press-Reynoldsem i artystą Gregorem Rozanskim. Czy autofikcja zjada nam mózgi? Czy memy przyczyniają się do wielkiego spłaszczenia popkultury i co jeszcze czeka nas w przyszłości?
Music: Symposphere – godz.19:00
Salę Filharmonii Krakowskiej tego wieczoru wypełnią dźwięki „And the Sun Stood Still”, utworu dwóch znakomitych polskich kompozytorek młodego pokolenia: Teoniki Rożynek oraz Aleksandry Słyż. Materiał powstał na specjalne zamówienie Ephemery – warszawskiej siostry Unsoundu. W Krakowie usłyszymy nową wersję wzbogaconą o sekcję wokalną oraz dętą, przygotowaną przez artystów i artystki ze Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble. Podczas drugiej części wieczoru wystąpi kompozytorka, piosenkarka i aktorka Keeley Forsyth, która zaprezentuje intensywny i jednocześnie intymny koncert akustyczny. Do Keeley dołączy Matthew Bourne, grający na fortepianie, fisharmonii i organach. Bilety będą dostępne na bramce – wolne pozostały jedynie miejsca stojące.
Music: Opening Party (AKA Snickerbounce) – godz.21:30
Klubowa część Unsoundu rozpocznie się w 89 – dawnym lokalu ze striptizem w podziemiach hotelu Forum. Wystąpią: Mun Sing, DJ Ojoo, Blawan, Krzysztof, oraz krakowska artystka Olivia. Karnet tygodniowy nie obejmuje tego wydarzenia, a pojedyncze bilety zostały już wyprzedane
Sprawdzajcie najświeższe informacje na temat unsoundowych wydarzeń i pamiętajcie, idziemy w szaloną noc albo idziemy do domu.