Unsound 2020: Intermission – dzień 11., czyli KONIEC!

Maszynie do wyświetlania symulacji Unsoundu powoli kończą się baterie, ale jeszcze starczy na jeden dzień! Co się stanie, gdy już się wyczerpią? Czy festiwal rozpłynie się w powietrzu? Nic na to nie wskazuje, bo już za pasem premiera książki i albumu „Intermission”, które stanowią fundament tegorocznej edycji. Zamówić w przedsprzedaży można ją tutaj. Uprasza się o śledzenie dalszych ogłoszeń w tym temacie!
Dzisiejszy program rozpoczyna się od „Transmisji z MAZEUM: Tokio 2020” o 14:00 czasu środkowoeuropejskiego letniego. Wcześnie – tak, aby obejrzeć ją mogli również widzowie i widzki z Japonii. Sesja ta wykorzysta wszystkie możliwe zabiegi artystyczne, jakie daje emisja w Internecie. Pojawią się w niej wykonawcy i wykonawczynie grający w radykalnie odmiennych stylach oraz wywodzący się z różnych środowisk. Występy przybiorą formę, która nie byłaby możliwa do zrealizowania w realu. Zagrają: Fuyuki Yamakawa, Killer-Bong, KOM_I, Mahi To The People i Utena Kobayashi. Sesję będzie można obejrzeć pod tym linkiem.
Festiwal ponownie przywoła radość, jaka parę dni temu udzieliła się wszystkim uczestnikom i uczestniczkom warsztatu z głębokiego słuchania [deep listening] z Laraajim. Ten artysta i duchowy przewodnik powróci dziś o 16:00 na platformę Zoom, aby poprowadzić warsztaty z medytacji za pomocą śmiechu. Darmowa rejestracja jest wciąż otwarta tutaj.
O 18:00 festiwal zaprosi do dyskusji o tym, jak zawiłe okazuje się przenoszenie muzycznych wydarzeń do Internetu i co może w tym temacie przynieść przyszłość. Rozpocznie się ona od eksperymentu niemieckiego artysty Marcusa Schmicklera, który potraktuje stream jako instrument muzyczny. Następnie rozpocznie się rozmowa, w której udział wezmą Mat Dryhurst, Niks Delanancy, znanej z inicjatywy „Black Bandcamp”, artysta Sam Rolfes i pisarka Nora Khan. Całość poprowadzi Lisa Blanning. Z panelem można się połączyć za pośrednictwem tego linku.
O 20:00 wyemitowany zostanie „2857”, film Antoniny Nowackiej w analogowej technologii VHS, nakręcony w tajemniczym, nieziemskim klimacie, podkreślanym przez górską scenerię – surową i teatralną. W tym samym czasie artyści Bartek Zaskórski i Rafał Pietrowicz (rufus rufson) przedstawią premierę swojej gry wideo pt. „Hum”, umiejscowionej w 1987 w Postapolsce, czyli wykreowanym przez nich świecie-nieświecie. Gra dostępna jest tutaj.
Festiwalowicze i festiwalowiczki z niecierpliwością oczekują na „HOBO UFO (przeciw Nowemu Światu)” DeForresta Browna, Jr. i Jamesa Hoffa. Premiera tego audiowizualnego projektu nastąpi o 20:30. W jego ramach artyście przeanalizują burzliwą historię relacji rasowych w USA, wykorzystując do tego dźwięk, nagrania terenowe, wideo oraz przejmując komercyjne systemy map dostępne w sieci. Projekt ten jest praktyczną realizacją postulatu Browna, Jr., czyli „walki Czarnym dźwiękiem” [Black sonic warfare]. Artyści przelecą obmyślonym przez Hoffa metaforycznym UFO przez Google Street View, czemu towarzyszyć będą sygnały GPS, natrętna orkiestrowa muzyka i zmotoryzowane dźwięki jazzowej perkusji. Po występie Brown, Jr. i Hoff opowiedzą o celach i specyfice ich dzieła, a rozmowę z nimi poprowadzi Terence Trouillot.
11., ostatni dzień festiwalu zwieńczy niesamowity i nieprzewidywalny Quiz w duchu Intermission i afterparty z Karaoke. Zarejestrować trzeba się już teraz (tutaj), a w tym miejscu jest program niezbędny do udziału w Quizie. Uwaga, trzeba być punktualnie, o 22:00!